Cookies používame na zlepšenie funkčnosti našej webstránky a na zobrazovanie relevantnej reklamy. Ďalším využívaním tejto stránky nám dávate súhlas na používanie všetkých typov cookies.  Ak nesúhlasíte so spracúvaním vašich cookies, môžete si upraviť nastavenia súborov cookies vo vašom internetovom prehliadači. Viac info tu.

Ďakujeme ;-)

OK

Kontakt

Zavrieť

Spýtajte sa nás

Zákaznícke centrum tu pre vás bude opäť: Piatok o 08:00

Žiadosť o bielu a zelenú kartu

Zelená a biela karta súvisia s povinným zmluvným poistením (PZP), ktoré musí mať každý majiteľ auta registrovaného na Slovensku.

Aby ste mohli pri nehode alebo kontrole dokázať, že máte uzatvorené PZP, potrebujete mať pri sebe bielu kartu na Slovensku a zelenú kartu v zahraničí. 

 

Čo je to biela karta

Biela karta je vaším potvrdením o tom, že máte uzatvorené platné povinné zmluvné poistenie. Majte ju preto neustále vo vašom aute, aby ste sa pri dopravnej kontrole vyhli pokute. 
 

Biela karta obsahuje: 

  • údaje o majiteľovi auta a základné údaje o aute;
  • informácie o platnosti povinného zmluvného poistenia;
  • informácie o poisťovni, v ktorej máte poistenie uzatvorené.


Biela karta je platná len na Slovensku

 
Čo je to zelená karta

Aj zelená karta je potvrdením o uzavretí povinného zmluvného poistenia, ale je platná v zahraničí. Preto, ak cestujete autom do zahraničia, nezabudnite si ju vziať so sebou.


Ako sa k bielej a zelenej karte dostanete

Bielu a zelenú kartu vám pošleme poštou po zaplatení prvého poistného do pár dní.

Kým vám však budú karty doručené, môžete používať dočasnú bielu a zelenú kartu, ktoré vám pošleme e-mailom ihneď po uzatvorení povinného zmluvného poistenia.

 

Ako postupovať pri strate alebo poškodení bielej a zelenej karty

Ak ste bielu alebo zelenú kartu statili alebo poškodili, prípadne vám ju ukradli, môžete v klientskej zóne Moja Onlia požiadať o jej opätovné zaslanie

Platí to aj v prípade zmeny údajov na zmluve, ak ste napríklad zmenili priezvisko, adresu alebo EČV.

 

prihlásiť sa do klientskej zóny