Cookies používame na zlepšenie funkčnosti našej webstránky a na zobrazovanie relevantnej reklamy. Ďalším využívaním tejto stránky nám dávate súhlas na používanie všetkých typov cookies.  Ak nesúhlasíte so spracúvaním vašich cookies, môžete si upraviť nastavenia súborov cookies vo vašom internetovom prehliadači. Viac info tu.

Ďakujeme ;-)

OK

Kontakt

Zavrieť

Spýtajte sa nás

Zákaznícke centrum tu pre vás bude opäť: Štvrtok o 08:00

Vyplatenie poistky - ako podať žiadosť o úhradu poistného plnenia

pondelok, 11. decembra 2017
Viete, ako postupovať, keď si vaše šťastie vezme deň voľna a vám sa stane dopravná nehoda? Aké doklady k škode potrebuje poisťovňa?
papiere na stole a osoba s perom v ruke

Aké poistenie: povinné či havarijné?

PZP je dané zákonom a je potrebné uzatvoriť ho pre každé vozidlo. Avšak havarijné poistenie je dobrovoľné. Povinnosť uzatvoriť ho majú zväčša len tí, ktorí kupujú autá na lízing alebo úver. Možno si poviete, že havarijná poistka je nepotrebný luxus a je zbytočné ju platiť.

Okrem kolízie s iným vozidlom vás havarijné poistenie chráni pri poškodení čelného skla, strete auta so zverou, úmyselným poškodením vandalmi, pred požiarom či výbuchom alebo napríklad pri páde stromu na auto. Spoliehať sa na to, že vám sa to stať nemôže, je riskantné.

Ako na správny výber poistenia

Vybrať poisťovňu, ktorá vyhovuje vašim požiadavkám a zároveň ponúkne rozumnú cenu za PZP či havarijnú poistku, dnes nie je také náročné. Ideálne je vybaviť si poistenie auta online, rýchlo a jednoducho.

Platba poistného nemusí byť nevyhnutne jednorazová. Môžete si zvoliť pravidelné platby niekoľkokrát ročne podľa toho, ako to vyhovuje vám, nie vašej poisťovni.

Dôležité je, aby ste mali istotu, že poisťovňa bude flexibilná a rýchla pri vybavovaní žiadosti o úhradu poistného plnenia a vyplatení poistky. Veď nie je nič horšie, ako čakať na peniaze a vybavovať administratívu niekoľko týždňov.

U nás vybavujeme poistné udalosti bez zbytočných okolkov. Záleží na klientovi, ako rýchlo pošle potrebné doklady či nechá auto opraviť v servise. Všetko ešte urýchli mobilná aplikácia.

Pomocná ruka pri nehode

PZP či havarijné postenie často ponúka možnosť dojednania asistenčných služieb. Práve vďaka nim si môžete pri dopravnej nehode či inej udalosti aspoň trochu vydýchnuť a spoľahnúť sa na okamžitú pomoc. Operátori asistenčnej linky sú totiž k dispozícii non-stop.

Výhodou asistenčnej služby je aj fakt, že v prípade nehody v zahraničí vám vie sprostredkovať kontakt na ambasádu, prípadne dokáže pomôcť pri preklade z cudzieho jazyka cez telefón. Asistenčná služba pre vás vyhľadá najbližší servis a zabezpečí odťah priamo tam.

Čo robiť pri dopravnej nehode?

Keď sa už stane dopravná nehoda, mnoho vodičov podľahne panike a v prvej chvíli si ani neuvedomí, čo všetko treba urobiť.

V prvom rade sa postarajte o všetkých účastníkov nehody, poskytnite im prvú pomoc, až potom ratujte pokrčené plechy na vašich štvorkolesových miláčikoch.

Malé ťukance vybavíte po dohode s druhým šoférom na mieste, pri nehodách so škodou presahujúcou 4 000 eur je nutné privolať políciu.

Pri každej nehode, aj tej najmenšej, je potrebné spísať Správu o dopravnej nehode. Je to tlačivo, ktoré by ste mali mať v aute vždy. Následne kontaktujte poisťovňu, aby vám škodu preplatila.

Dôležitá informácia: Ak spôsobíte dopravnú nehodu, vaše PZP kryje len škody spôsobené na druhom vozidle. Ak máte poškodené aj svoje auto a nemáte havarijné poistenie, budete musieť opravu zaplatiť z vlastného vrecka. Iné je to v prípade, že si platíte aj za havarijné poistenie. Vtedy náklady na opravu vášho auta pokryje poisťovňa.

Ako nahlásiť poistnú udalosť?

Bezprostredne po dopravnej nehode alebo inej poistnej udalosti je nevyhnutné kontaktovať poisťovňu a všetko nahlásiť. Už dávno však neplatí, že dôležitý je len papier.

Nahlásiť poistnú udalosť môžete u nás telefonicky alebo cez mobilnú aplikáciu. Všetko tak dokážete vybaviť bez zbytočných papierovačiek. Poslúži vám bežný smartfón, v ktorom máte fotoaparát a nainštalovanú našu mobilnú aplikáciu.

Naša mobilná aplikácia vás pri nahlasovaní škody vyzve doplniť nasledujúce údaje:

  • miesto a čas nehody;
  • hlasovou nahrávkou popísať, ako sa nehoda odohrala a čo sa pri nej stalo;
  • zabezpečiť a zaslať fotografie z miesta nehody;
  • údaje o vás a ostatných účastníkoch nehody.

Ak ste “stará škola” a radšej máte všetko čierne na bielom, odporúčame nahlásiť nehodu e-mailom, v ktorom okrem svojich základných údajov uvediete telefonický kontakt a tiež ŠPZ, na základe ktorej vás ľahko identifikujeme.

Pre rýchle vybavenie sa môžete spoľahnúť aj na kontaktné centrum. Naši asistenti vám radi s celým procesom hlásenia škody pomôžu. Na základe hlásenia poistnej udalosti vám zašleme e-mail s tlačivom Hlásenie škodovej udalosti, a to v prípade, že potrebujeme doplňujúce informácie. Nebojte sa, ide o predpripravený dokument, do ktorého dopíšete údaje a zašlete nám ho elektronicky späť.

Aké doklady pri žiadosti o vyplatenie poistnej sumy potrebujeme?

Proces nahlasovania poistnej udalosti sme sa snažili maximálne zjednodušiť, no bez niektorých dokladov sa skutočne nezaobídeme. Napríklad bez žiadosti o vyplatenie poistnej sumy. Základom je presná identifikácia klienta menom a evidenčným číslom poisteného auta.

Potrebujeme aj vodičský preukaz, technický preukaz vozidla a tiež správu o nehode, ktorú účastníci nehody vypisujú priamo na mieste nehody.

Ak nám chýbajú doplňujúce dokumenty, môžete na ich zaslanie využiť našu mobilnú aplikáciu. Nezaťažujte sa skenovaním či chodením na poštu. Dokumenty stačí odfotiť mobilom a poslať prostredníctvom našej mobilnej aplikácie v sekcii "Poslať doklady".

Kedy nahlásiť poistnú udalosť?

Ak sa vám stala dopravná nehoda, zákon priamo ukladá lehoty, ktoré treba dodržať. Ak ste “búrali” na Slovensku, je potrebné písomne nahlásiť poistnú udalosť do 15 dní. V prípade nehody v zahraničí je táto lehota stanovená na 30 dní.

Ak sa vám stane poistná udalosť, a nemusí ísť len o dopravnú nehodu, ale napríklad o vyčíňanie vandalov auto zničené požiarom či ukradnutú batožinu, vždy sa odporúča kontaktovať poisťovňu čo najskôr. Pamätajte aj na to, že pri niektorých poistných udalostiach je potrebné privolať políciu.

Príklad, ako postupovať pri riešení poistnej udalosti

Predstavte si situáciu: večer prídete pred panelák, zaparkujete auto na ulici. Ráno vás však čaká nemilé prekvapenie – poškriabané auto.

Čo s tým? Ak máte uzatvorené poistenie pre prípad havárie a vandalizmu, máte vyhrané.

  1. Zdokumentujte škodu tak, že odfotíte auto z každej strany.
  2. V prípade tohto typu poškodenia budete potrebovať potvrdenie polície, preto je potrebné ju privolať.
  3. Kontaktujte poisťovňu, ktorá vám poradí, ako ďalej postupovať.
  4. Okrem ŠPZ auta a technického preukazu vozidla bude poisťovňa potrebovať aj správu vyhotovenú políciou a vyplnené hlásenie škodovej udalosti.
  5. K nám stačí všetko poslať elektronicky a ihneď sa pustíme do práce.
  6. Vyplatenie poistky nasleduje ihneď po skončení spracovania vašej poistnej udalosti.

Iné novinky

EGR ventil
pondelok, 15. októbra 2018

Viete, čo je EGR ventil a ako funguje?

EGR ventil (anglicky Exhaust Gas Recirculation) nájdete v novších autách a jeho úlohou je znížiť emisie výfukových plynov. Ako funguje? Čítať ďalej

znak automobilky ŠKODA
utorok, 11. septembra 2018

Kupujete auto značky ŠKODA? Nezabúdajte na PZP a havarijné poistenie

Automobilka z Mladej Boleslavy si u nás stále drží prvé miesta v predajnosti. Ak zvažujete kúpu tejto značky, iste vás bude zaujímať prehľad poistenia, ktoré sa s kúpou auta spájajú. Čítať ďalej

maják na pobreží
streda, 01. augusta 2018

Tipy na cestu autom do Bulharska

Popri Chorvátsku je obľúbenou destináciou Slovákov aj Bulharsko. Prezradíme vám tipy a užitočné informácie, ako sa dostať k Čiernemu moru na vlastnú päsť. Čítať ďalej