Chceme, aby bolo používanie tejto stránky pre Vás čo najpríjemnejšie. Preto využívame cookies.

Ďakujeme ;-)

OK

Kontakt

Zavrieť

Spýtajte sa nás

Zákaznícke centrum tu pre vás bude opäť: Utorok o 08:00

Najlepšie motory v roku 2017

utorok, 10. októbra 2017
19. ročník prestížnej automobilovej ankety Engine of the Year vyhrala automobilka Ferrari, ktorá mala prvenstvo aj vlani. Kto sa pobil o zvyšné miesta?
motor auta

Karty zamiešali aj hybridy z dielne BMW či automobilky Honda. Naopak, naftové motory vo výsledkoch už takmer nenájdete. Porota, ktorá motory na súťaži Engine of the Year hodnotila, pozostávala z 58 novinárov z celého sveta.

Trend je jasný. Kým v minulosti valcovali popredné priečky úsporné naftové motory, následne hybridy a potom maloobjemové preplňované agregáty, teraz sa dostávajú do popredia motory, ktoré sú, takpovediac, len pre vyvolených, ktorí okrem peňazí na auto majú určite aj dosť prostriedkov na havarijnú poistku.

Platí to najmä o hlavnej kategórii, kde sa už po druhý raz umiestnil na prvej priečke výkonný preplňovaný 3,9-litrový osemvalec z hriešne drahého Ferrari 488 GTB.

Nie sú pre každého

Vytrácajúce sa nafťáky mali na svedomí drahé a silné motory, aké sú v spomínanom modeli 488. Preplňovaný motor od Ferrari bol korunovaný úspechom. Automobilka z Maranella to potvrdila prvou priečkou v triede športových motorov roka a tiež vo svojej objemovej kategórii od 3 do 4 litrov.

Takže vzpínajúci sa žrebec má na konte hetrik. Vlani dokonca získal prvenstvo aj v kategórii nový motor roka. Na druhej priečke taktiež nájdeme motor, ktorý bodoval už minulý rok. A opäť z exkluzívnej triedy superšportov. Je ním plochý preplňovaný trojlitrový 6-valec z Porsche 911 s variabilnou geometriou turbodúchadla. Dokonca môžeme s istotou povedať, že si o priečku polepšil.

Trojicu ocenených uzavrel hybridný športiak od mníchovskej značky BMW s označením i8. Hybridný motor sa umiestnil hneď za Porsche 911 s počtom 151 bodov. Na víťazný motor od Ferrari však stráca až 100 bodov. Tento náskok tak ešte viac poukazuje na dominanciu preplňovaných motorov od talianskej automobilky.

V top desiatke sa však nestratili ani motory od Audi, konkrétne 2,5-litrový päťvalec, motor 1.0 EcoBoost od Fordu, ktorý môžeme nájsť v novších modeloch Ford Fiesta, Focus či Mondeo. Na šiestom mieste sa umiestnil elektrický motor automobilky Tesla, za ktorou stojí vizionár Elon Musk. Hneď za ním skončil 1,2-litrový agregát od PSA Peugeot Citroën.

Bodovala aj ekológia

Kategóriu „Zelený motor roka“ ovládla Tesla, konkrétne model S. V tesnom závese skončil plug-in hybridný superšport BMW i8 a čistý elektromobil Chevrolet Bolt. Niečo len okolo 80 bodov získala hneď dvojica motorov od BMW, a to konkrétne elektrický a hybridný motor z modelovej rady i3. Zahanbiť sa nenechala ani severská automobilka Volvo a jej hybridný dvojliter, ktorý poháňa napríklad aj model XC90 či V90. Na model Tesla S to však stále nestačí, o čom svedčí bodový rozdiel 142 bodov.

Zdroj:YouTube.com

Nový motor roka

Silné motory vládli aj najzaujímavejšej kategórii, ktorou je „Nový motor roka“. Tu sa stal víťazom síce hybrid, lenže v kombinácii s 3,5-litrovým šesťvalcom a troma elektromotormi pre úžasné kupé Honda NSX.

Nový 4-valcový diesel 220d v Mercedes-Benz triede E hájil strednú triedu, keď skončil medzi novinkami na druhej priečke. Mimochodom, ide o jediný naftový motor v štatistikách. Trojkou sa stal opäť poctivý šesťvalec 2,9 bi-turbo pre Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde.

Honda NSX

Zdroj: Honda

Úplná špička motorov

Ani v kategórii „Športový motor roka“ nemáme šancu nájsť nič ľudové. Kraľuje tu spomínané Ferrari 488 GTB a za ním atmosferický osemvalec 4,0 V8 pre modely Porsche 911 GTR, GT3 RS a R.

Ferrari 488 GTB červené

Zdroj: Ferrari

Možno sa teraz pýtate, čo zostalo pre obyčajných ľudí? Odpoveď nájdeme iba medzi víťazmi menších objemových tried. Poväčšine však ide o starých známych.

V triede do jedného litra si odnáša zlato už spomínaný trojvalec Ford 1,0 EcoBoost a v kategórii do 1,4 litra zase známy trojvalec 1,2 PureTech od PSA Peugeot Citroën. O priečku vyššie, teda medzi motormi s objemom od 1,4 do 1,8 litra bodovala opäť prémiová značka BMW a jej 1,5-litrový trojvalec spojený s elektromotorom v modeli i8.  

Väčšina populácie by naň však musela šetriť minimálne 30 rokov. Obľúbenej nemeckej značke Volkswagen zostali len oči pre plač, pretože novému štvorvalcu 1,5 TSI sa ušlo iba 4. miesto.


Iné novinky

mladý muž v šiltovke
pondelok, 27. novembra 2017

Novela zákona sprísni podmienky pre mladých vodičov

Podľa štatistiky polície majú každú tretiu nehodu na svedomí vodiči do 25 rokov. Štát zareagoval a chystá novinky. Čítať ďalej

slnkom zaliaty diaľničný uzol
pondelok, 06. novembra 2017

Ceny diaľničných známok pre rok 2018

Ministerstvo dopravy a výstavby SR zverejnilo ceny diaľničných známok na rok 2018. Posvietili sme si na ne a porovnali ich s okolitými krajinami. Čítať ďalej

postava v osvetlení reflektorov auta
štvrtok, 26. októbra 2017

Autá z hororových filmov

Špičkové efekty a autá patria na filmové plátno. Vo filmoch im často pristane aj rola nielen dopravného prostriedka. Stávajú sa súčasťou deja. Čítať ďalej